Založ si blog

Začínate a chcete osloviť široké publikum?

Málokto, kto sa pustí do realizácie svojich plánov, či už v biznise alebo tu na blogu, si môže hneď dovoliť marketingového poradcu. Väčšinou vychádzame z predpokladu, že čo je dobré pre tých, ktorí stoja na špici ich oboru, musí byť dobré aj pre mňa. Málokto si uvedomí, že jednička na trhu si už svoje meno vybudovala. Marketing, ktorým sa prezentuje, je skôr udržiavací, prípadne slúži na rozšírenie povedomia, no nie na jeho získanie.

Chybný úsudok č. 1: Tak, ako veľký hráč, zacielim svoje kroky na široké publikum.

Lenže široké publikum vás nepočúva. Hráč, ktorý už svoje publikum má, zákonite musí oslovovať masy. Lenže hráč, ktorý svoje publikum iba začína budovať, musí získavať zvestovateľov. A v tom je základný rozdiel. Ak začínate, sústreďte sa na konkrétnych ľudí, na konkrétne  profesie, obory, oslovujte tých, pre ktorých je vaša správa tou najprospešnejšou, pre ktorých je vaša služba tou najlepšou.

Chybný úsudok č. 2: Použijem podobné nástroje ako ten veľký.

Lenže nástroje tých, ktorí si to už môžu dovoliť, sú drahé. Pre nováčika to znamená, že ich použije v oveľa menšom meradle. Inzeruje menší inzerát v lacnejších novinách, využije len lokálne rádio alebo televíziu. Neuvedomuje si, že takáto „lacná” cesta je v skutočnosti tou drahšou. Keď si spočítate publikum, ktoré takýmto spôsobom oslovíte, zistíte, že vás pár očí alebo uší vyjde omnoho drahšie, ako bohatého veľkého hráča.

Ponaučenie:

1. Ak začínate, nechoďte cestou veľkého hráča, hľadajte si alternatívne spôsoby komunikácie. Využívajte lacnú, ale účinnú formu spolupráce s tými,  s ktorými dokážete svojich zákazníkov zdielať. Len to, čo sa oplatí všetkým zúčastneným, dokáže naozaj dlhodobo fungovať.

2. Svoje snaženie neadresujte širokým masám, sústreďte sa na tých, pre ktorých môže byť vaša služba alebo správa tou najprospešnejšou. Masy sa k vám pripoja až potom, ak budete uspokojovať dostatočné množstvo tých, pre ktorých ste tým najlepším riešením.

 

Rakúski hotelieri už čoskoro obdržia prehľady o záujemcoch na sezónne práce.

28.09.2012

Hotelieri v rakúskych Alpách sa začínajú pripravovať na prichádzajúcu sezónu. Tak ako aj po minulé roky, tak aj teraz budú hojne využívať slovenskú a českú pracovnú silu. WorkingParku viac »

WorkingPark hýbe pracovnou silou v slabších regiónoch

27.09.2012

Regióny s vysokou nezamestnanosťou dostanú novú injekciu. WorkingPark prináša nástroj, ktorým sa mu darí rozhýbať pracovnú silu. Dôležité je aby boli ľudia ochotní vycestovať za prácou. viac »

WANTED, but only alive! Alebo hľadajú sa programátori, marketéri, bloggeri, grafici…

23.09.2012

Start up projekt feegloo.com prináša novú príležitosť, ako sa môžete stať súčasťou realizačných tímov zaujímavých projektov, spolupracovať na nich, ovplyvňovať ich smerovanie a podieľať viac »

pôrod, bábätko

V americkej Virginii sa narodili šestorčatá

25.05.2017 07:43

Traja chlapčekovia a tri dievčatká sa narodili zdravé. Rodičia sa snažili o deti neuveriteľných 17 rokov.

autá, doprava, Bratislava, premávka, cesta

Vodičov v Bratislave čakajú ďalšie dopravné obmedzenia

25.05.2017 07:29

Pevnými nervami sa musia vodiči vyzbrojiť pre medzinárodnú konferenciu GLOBSEC od piatka do nedele.

čistý deň, Galanta

Akreditačná komisia pri Čistom dni počká na políciu

25.05.2017 07:00

Verdikt o osude resocializačného zariadenia Čistý deň v Galante sa odkladá. Komisia chce počkať na závery policajného vyšetrovania.

Plyn, Varič, Horák

Štátni plynári nechcú zdražovať, súkromní áno

25.05.2017 07:00

S hospodárskym oživením v Európe rastú aj ceny plynu. Na energetickej burze v Lipsku sa megawatthodina plynu predáva za necelých 16 eur, kým pred rokom bola cena necelých 14 eur.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 23644x
Priemerná čítanosť článkov: 1126x

Autor blogu

Kategórie