Začínate a chcete osloviť široké publikum?

30. apríla 2012, martinmfx, Nezaradené

Málokto, kto sa pustí do realizácie svojich plánov, či už v biznise alebo tu na blogu, si môže hneď dovoliť marketingového poradcu. Väčšinou vychádzame z predpokladu, že čo je dobré pre tých, ktorí stoja na špici ich oboru, musí byť dobré aj pre mňa. Málokto si uvedomí, že jednička na trhu si už svoje meno vybudovala. Marketing, ktorým sa prezentuje, je skôr udržiavací, prípadne slúži na rozšírenie povedomia, no nie na jeho získanie.

Chybný úsudok č. 1: Tak, ako veľký hráč, zacielim svoje kroky na široké publikum.

Lenže široké publikum vás nepočúva. Hráč, ktorý už svoje publikum má, zákonite musí oslovovať masy. Lenže hráč, ktorý svoje publikum iba začína budovať, musí získavať zvestovateľov. A v tom je základný rozdiel. Ak začínate, sústreďte sa na konkrétnych ľudí, na konkrétne  profesie, obory, oslovujte tých, pre ktorých je vaša správa tou najprospešnejšou, pre ktorých je vaša služba tou najlepšou.

Chybný úsudok č. 2: Použijem podobné nástroje ako ten veľký.

Lenže nástroje tých, ktorí si to už môžu dovoliť, sú drahé. Pre nováčika to znamená, že ich použije v oveľa menšom meradle. Inzeruje menší inzerát v lacnejších novinách, využije len lokálne rádio alebo televíziu. Neuvedomuje si, že takáto „lacná” cesta je v skutočnosti tou drahšou. Keď si spočítate publikum, ktoré takýmto spôsobom oslovíte, zistíte, že vás pár očí alebo uší vyjde omnoho drahšie, ako bohatého veľkého hráča.

Ponaučenie:

1. Ak začínate, nechoďte cestou veľkého hráča, hľadajte si alternatívne spôsoby komunikácie. Využívajte lacnú, ale účinnú formu spolupráce s tými,  s ktorými dokážete svojich zákazníkov zdielať. Len to, čo sa oplatí všetkým zúčastneným, dokáže naozaj dlhodobo fungovať.

2. Svoje snaženie neadresujte širokým masám, sústreďte sa na tých, pre ktorých môže byť vaša služba alebo správa tou najprospešnejšou. Masy sa k vám pripoja až potom, ak budete uspokojovať dostatočné množstvo tých, pre ktorých ste tým najlepším riešením.